Az Acer támadó stratégiára alapoz 2012-ben
Világszinten az Acer stratégiát változtat annak érdekében, hogy megőrizze a 2011-es pozícióit az idei évben várhatóan igen agresszívan támadó konkurenciával szemben. A vállalat az idei négy fő termék szegmensére fog koncentrálni, melyek az ultrabook, notebook, tablet PC és okostelefon, jelentette be az Acer elnöke JT Wang azt a cég holdújévi ünnepségén.
A négy fő csapásirány közül, az Acer az ultrabookok családjára koncentrál és a tervek szerint négy új modellel jelentkezik már a második negyedévben. A harmadik negyedévben várhatóan az árak is megindulnak lefelé, így az ultrabookok induló ára 699-799 dollár körül fog kezdődni.
A jövőre nézve az Acer elnöke Jim Wong rámutatott, hogy a társaság nem az árakkal kíván versenyezni a továbbiakban, hanem a felhasználói élmény fokozása és a kereslet kielégítése lesz az új értékesítési irányvonal.
Ami a tábla pc piacot illeti, Wang úgy véli, hogy a felső és belépő szintű szegmensben jelenleg uralja az Apple és az Amazon a piacot, így az Acer termék portfóliójának középpontjában a 299-499 dollár közötti középkategóriás készülékekre fókuszálnak. A szegmens várható eladásai 10-20 millió darabra tehetőek majd az előrejelzések szerint.
Ami a netbook piacot illeti, ugyan a gazdaságilag fejlettebb országok kereslete inkább az ultrabookok felé fordul, de a fejlődő országok piacán továbbra is nagy a kereslet ezekre a gépekre. Az Acer így továbbra is képes lesz fenntartani a 45%-os világpiaci részesedését a netbook eladások terén, jegyezte meg Wong hozzátéve, hogy netbook és ultrabook szegmens összeolvadása várható a következő 18-24 hónapban.
Forrás: www.digitimes.com