Acer hivatalos közlemény az Intel Sandy Bridge ügyről.
Az Intel Sandy Bridge alaplap chipset tervezési problémájával kapcsolatos bejelentését követően az Acer megerősítette, hogy együtt dolgozik az Intellel a probléma megoldásán, továbbá megtesz minden szükséges lépést annak érdekében, hogy minimalizálja a vásárlókat esetleg érő kényelmetlenségeket.
Az Acer már leállította azon termékek szállítását, amelyeket érint ez a probléma, valamint elindított egy programot is az érintett termékek vásárlóinak támogatása céljából. Ugyanakkor az Acer szoros együttműködésben dolgozik az Intellel a következő lépések koordinálásán.
Január 31-én az Intel bejelentette, hogy felfedezett egy tervezési hibát a második generációs Intel® Core™ processzorok (kódnevén Sandy Bridge) egyik támogató chipjében. A probléma hardveres jellegű, és szilikonos javítást igényelt. Az Intel elmondta, hogy néhány esetben, a Serial-ATA (SATA) csatlakozók az érintett chipseten belül idővel gyengébben működnek, potenciálisan kihatva az olyan SATA kapcsolatban levő eszközök teljesítményére vagy funkcionalitásra, mint például a merevlemezek vagy DVD meghajtók. A probléma a SATA 3 Gb/s csatlakozókat érinti, ugyanakkor a SATA 6 Gb/s csatlakozókat nem.
A probléma a kapcsolódási készséget érinti, azaz elképzelhető, hogy a gép nem képes azonosítani a merevlemezt vagy a DVD-t. Mivel ez a hatás meglehetősen hosszú idő után jelentkezik, az Intel arról tájékoztatta az érintett PC-k tulajdonosait, hogy nem feltétlenül fognak találkozni ezzel a problémával azonnal, és bátran használhatják számítógépeiket, míg a végleges megoldás meg nem születik.
Az Acer büszke arra, hogy olyan termékeket kínál, melyek mentesek anyag és gyártási hibáktól és minimalizálni kívánja ennek a problémának bármilyen hatását vásárlóira nézve. Ennek érdekében az Acer egy weblapot készít, ahol a vásárlók kideríthetik, hogy az általuk vásárolt termék érintett-e az említett problémával. Időközben a vásárlók ellátogathatnak az Intel honlapjára, ahol pontos instrukciókat találnak arra nézve, hogy miként állapíthatják meg, hogy számítógépük érintett-e vagy sem. Az oldal az alábbi címen található:
http://www.intel.com/consumer/products/processors/chipset.htm?iid=en_US_01_chipset+gg_headline.
Azok a vásárlók, akik érintett terméket vásároltak, jogosultak arra, hogy az Acer megjavítsa a terméküket a hatályos korlátozott garancia értelmében, amint a kijavított chipsetet az Intel rendelkezésre bocsájtja. Alternatív megoldásként, az érintett vásárlók kapcsolatba léphetnek eladójukkal, hogy kihasználják a vonatkozó cserelehetőséget és másik Acer modellt válasszanak.