Köszönjük, hogy az Acer termékét választottad!
Ha problémád adódna a termékkel, az Acer kollégáival együttműködve azon leszünk, hogy a hibát mihamarabb kijavítsuk. A szervizmunkát és a termék szállítását úgy szerveztük meg, hogy az számodra kényelmes, gyors és egyszerű legyen. Engedd meg, hogy felhívjuk figyelmedet, hogy szervizünk csak a hardverhibákat javítja; a szoftverek telepítéséből adódó hibákra az Acer garancia nem terjed ki. Az Acer továbbá nem vállal felelősséget az adatvesztésekből származó károkért. Az adatok biztonsági mentéséért minden esetben a felhasználó felelős.
A részletekért kérjük, tanulmányozd át a termék garanciajegyét.
Amennyiben bármilyen kérdésed, észrevételed lenne, nagyon szívesen állunk rendelkezésedre.
A szervizközpont szolgáltatásának igénybevétele:
1. Hardverhibás készülék esetén hívd fel ügyfélszolgálatunkat a +36 1 555-5200 telefonszámon, ahol operátorunk a következő adatokat fogja kérni tőled:
- A készülék sorozatszáma és a vásárlás dátuma.
- A probléma leírása (erre azért van szükség, hogy kiszűrjük a nem hardveres hibákat).
- A tulajdonos neve, címe, e-mail címe, telefonszáma (lehetőleg mobil).
2. Az adatok felvétele után:
- A készülék kap egy ún. esetazonosítót. Kérjük, jegyezd fel ezt a karaktersort, mert ha később bármilyen kérdésed lenne a készülékkel vagy a javítással kapcsolatban, ez alapján tudjuk visszakeresni az esetet.
- Ezután a szervizközpont leadja az adatokat a futárcég felé, amelyről egy munkanapon belül emailben értesítést küldenek „Csomag felvételi kérelem visszaigazolása” címmel.
3. Az Acer garanciális termékek szállítását a UPS szállítmányozási cég végzi a szervizközpont és az ügyfél között. (A készülék szállítása garanciális szerviz esetén természetesen neked ingyenes.)
4. Kérjük, gondosan csomagold be a készüléket:
- Helyezd bele az eredeti, ha az már nincs meg, akkor azzal azonos biztonságot nyújtó csomagolásba.
- Csatold a termék garancialevelét és a vásárlást igazoló számlamásolatot, valamint a becsomagolt tartozékok listáját.
- Az általad leadott címen a UPS futárja átveszi tőled a csomagot, erről adni fog egy bizonylatot, illetve a szállítólevelet, amit alá kell írni átadáskor.
5. Amikor a készülék megérkezik szervizközpontunkba, illetve amikor a javítás befejeződött, te SMS/email értesítést kapsz. A javítás befejeztével a UPS visszaszállítja neked a készüléket arra a címre, ahonnan azt elhozta. A javítás állapotát a www.acer.hu oldalon ellenőrizheted. A szállítással kapcsolatban a UPS ügyfélszolgálata tud neked bővebb felvilágosítást adni.
Az eladó jótállási és szavatossági kötelezettségére a PTK-ban és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.
Amennyiben a termék meghibásodását a vásárló (továbbiakban Vevő) a szavatossági időn belül észleli és észrevételét elküldi a szavatossági idő lejárta előtt, úgy a Vevő kérheti a termék cseréjét vagy javítását. A törvény és a rendelet alapján a Notebook BP Kft. (továbbiakban Szolgáltató) 2 éves szavatossági időt biztosít a www.acershop.hu webáruházban megvásárolt termékekre.
A vásárlástól számított hat hónapon belül az eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján az eladó nem köteles például kifogásunknak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén nekünk kell bizonyítanunk, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok számunkra felismerhetők voltak. Minőségi hibás termék esetén a Vevő kérheti a termék cseréjét, javítását, árcsökkentését és a teljes vételár visszafizetését.
A termékekkel kapcsolatos bármilyen jellegű minőségi kifogásodat az ügyfélszolgálatunk bármely elérhetőségén jelezheted. A minőségileg kifogásolt áru cégünkhöz történő visszajuttatásának költsége a Vevőt terheli. Cégünk a 151/2003. Kormányrendelet alapján, illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) 2 év jótállást vállal. A törvény szerint a jótállási jogok gyakorlásánál a szavatosságra vonatkozó szabályokat kell – a megfelelő eltérésekkel – alkalmazni.
Kellékszavatosság
A Vevő, a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
A Vevő fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl a Vevő kellékszavatossági igényét nem tudja érvényesíteni.
A Vevő a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérheted, úgy igényelheted az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére te is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhatsz.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vevő egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vevő köteles az áttérés költségét viselni, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a vállalkozás adott okot.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igényed érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, amennyiben te, a Vevő igazolod, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő eldöntheti, hogy a korábban ismertetett kellékszavatossági jogot vagy a termékszavatossági igényt érvényesíti. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vevő e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmedet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági igényednek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval szemben érvényesítheted.
Jótállás
A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Vevő részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Ha az Ügyfél a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek. A jótállás időtartama az eladási árhoz igazodik az alábbiak szerint:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
Felhívjuk a figyelmedet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és a termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére, illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére, sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt, a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényedet jelezheted személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:
- Üzlet: Bármelyik AcerShop márkabolt (Címek a Kapcsolat menüpontban)
- Telefon: +36 20 800-2237
- E-mail: info@acer.shop.hu